utan socker!

Idag är det första dagen på mitt sockerfria liv.
Är det 22 dagar det tar att bli av mitt sitt sockerberoende?
I så fall har jag bara 21 dagar kvar! :)
Har jobbat på Stigs idag, och jag rörde inte ens glassen.
Detta kommer gå hur bra som helt.
Inga problem

När det blir dags för oss att sätta oss och äta på jobbet,
dyker en kompis till tjejen jag jobbar med upp.
Jag brukar inte ha svårt för människor jag bara träffat en gång.
Men denna tös kunde jag bara inte med!
Hon klampar in i köket och börja pratar med mig.
"Fan vilken tråkig dag. Detta är den tråkigaste dagen i hela mitt liv"
Jaha, tänker jag. Och vem är du?

Jag undra hur många meningar det egentligen va som hon avslutade
med faan!

"Nästa år ska vi åka utomlands faan"

Va hon glad för detta eller inte?
Och när tjejen jag jobbade med då glatt berättade att hon skulle till
Taiwan, va den negativa bruden snabb med att säga
"Fy fan för att sitta i den flystolen så länge"
Hjälp! Hon va inte positiv till något!
Ta bort henne härifrån!

"Jag hatar skolan. Hatar, hatar, hatar skolan!"
"Vi har så mycket att göra. Vi har mer än dom så går natur"

Hon väner sig mot mig och frågade va jag gick.
Barn och fritid svarade jag
"Ni gjorde ingenting, eller hur?"
Just då ville jag bara skjuta henne i huvudet. Va är detta för något?
Hon fick mig att ogilla henne riktigt strak på bara några minuter!

När hon gick blev jag tvungen att fråga min kollega vad det där va för något.
Din vän!? Ja, hon är helt underbart!
NEJ! Negativ. Inte underbar.

Det kom upp en gubbe till jobbet som ville köpa tårta idag med.
Undra om han va släkt med henne..?
Jag berättade och visade vilka olika tårtor vi hade, men inget dög.
Han var lite sugen på att prova vår chokladmint tårta först men...
"Va är det i den?"
"Det är chokladmint-mousse. Lite After eight smak"
"Den är inte god"
"Jodå, den är jättegod" säger jag glatt
"Nej, det är den inte!"
Men.. Jo! Det vet väl inte DU om du INTE har smakat den!!!
Grrr

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0