en vecka senare..

Midsommarafton.
Det var som vanligt när jag skulle med tåget.
Katrin hade börjat tjata på mig flera dagar innan.
"Missa inte tåget nu Sofie. Du skulle bara våga missa tåget!"
Jag lovade och planerade att denna gången skulle jag minsann
vara i god tid!
(jag har aldrig i hela mitt liv varit i god tid när jag ska med ett tåg)
Som vanligt slutade det med att jag fick springa och var
jättesvettig när jag kom fram.
Men jag hann iaf!

Det var underbart väder när vi kom fram till Halmstad!
Regnade dock en del när vi satt och åt,
men när det var dags att göra sig klar inför kvällen och åka
så var det fint igen.
Och sen såg vi inte regnet mer!
Det var en helt underbart rolig kväll. Men det kan inte bli annat när
Katrin och jag firar ihop!




Midsommar dagen.
Städa tänkte jag.. Festa tänkte Tina!
Vilken lördagkväll! Vi satt här hemma i våra mjukiskläder och det var sjukt kul!
Just det ja! De nya grannarna flyttade in på midsommarafton. Familj.
Så andra natten de sov här fick de höra uunderbar sång av mig och Tina.
Jag skulle ju upp och jobba dagen efter och trodde faktiskt inte att vi
skulle komma i säng så sent som vid tre.
Efter den kvällen vill nog inte mina grannar vara drömgrannar med mig.




Katten.
Ett besök hos veterinären och speciell mat. 1330 kronor!
Han hade kristaller i urinet och måste på återbesök om två månader.
Hon vägde honom. 7 kilo katt.
"Det vore ju bra om han kunde gå ner lite i vikt"
Jag vet.
Hon sa iaf att han troligtvis inte behöver antibiotika.
Tack o lov för det.
Över 1300 kronor räcker tycker jag!
Två dar senare ringer veterinären.
Herre gud va antibiotika han behöver!
Pratade med Jennie om det. Hennes hund har fått
urinvägsinfektion och hon hade betalt ca 80 kronor för medicinen.
A ja, tänker jag, går och hämtar ut den och betalar 223 kronor!

Nu är det dags för helg igen.
Mary Kay kväll hos kristina idag. Detta kommer bli dyrt!
Sen blir det Stigs både lördag och söndag.


Det som kände ganska jobbigt när jag gick och la mig igår, kändes
faktsikt ganska bekvämt när jag vaknade upp idag.. :)
Detta kommer bli en bra helg.

Kommentarer
Postat av: Tin

Mohaha 7 kg katt det va de roligaste jag läst på länge =D Allvarligt ska inte katter va lätta o lyfta

2008-06-28 @ 12:48:12
URL: http://avenueb.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0